V četrtek, 14. 3. 2019, smo imeli učenci 8. razreda naravoslovni dan, na katerem smo se poučili, kako delujejo ledvice. Ob svetovnem dnevu ledvic so nas prijazno sprejeli na dializnem oddelku novomeške bolnišnice. Najprej je bilo predavanje. Medicinska sestra nas je seznanila z boleznimi in stanji, ki lahko privedejo do hudih okvar ledvic. Najpogostejši vzroki so sladkorna bolezen, povišan krvni tlak, vnetja, rak pa tudi alkohol in droge ter dedna zasnova. Včasih je edina možnost za preživetje dializa ali pa presaditev organa. Učenci so dobili odgovore na svoja vprašanja: Dializni bolniki naj se ne kopajo v bazenih, lahko pa plavajo v morju ali v reki. / Zdravljenje v celoti plača zdravstvena zavarovalnica. / Alergija na sonce ne okvari ledvic.

Nato so si učenci ogledali dializni oddelek in se pogovorili z bolniki.  Na hodnikih bolnišnice je bila na ogled razstava o tem, kako ohranimo zdravje, nekateri učenci so si dali izmeriti krvni pritisk.

V šoli so sledile še tri delavnice, na katerih so utrdili in razširili svoje znanje. Na koncu smo jih prosili za nekaj vtisov:

  • Dializni bolniki so se bili pripravljeni pogovarjati z nami. Slišali smo njihove izkušnje in se naučili, katerim napakam se moramo izogniti. V šoli smo sami raziskovali sečila. Všeč mi je bilo, ker smo delali s prašičjimi ledvicami.
  • Predavanje je bilo zanimivo in izčrpno. Bolniki so bili prijazni in so se radi pogovarjale z nami.
  • Ni se mi zdelo primerno, da smo opazovali bolnike med dializo. Sicer je bil dan poučen.
  • Zanimivo, ker smo iz prve roke izvedeli, kako je, če moraš trikrat na teden v bolnišnico na dializo.
  • Moje mnenje je, da je prav, da se mlade ozavešča o boleznih ledvic.
  • Razlaga se mi je zdela predolga in preveč podrobna za naša leta. Ogled bolnišničnega oddelka in sodelovanje bolnikov z nami pa mi je bilo všeč.
  • Bilo mi je všeč, ker smo bolnike lahko povprašali po počutju. Prijazno so odgovarjali. Eden od bolnikov je povedal, da se je sprijaznil z boleznijo – tako je pač življenje.
  • Več časa bi bilo treba nameniti pacientom. Na koncu se nam je že mudilo nazaj v šolo.
  • Razlaga medicinske sestre je bila na nivoju fakultete – zelo podrobna in zahtevna. Presenetil me je optimizem enega od bolnikov, ki se je sprijaznil s svojo boleznijo in gleda nanjo s pozitivnega vidika. Bil je zelo prijeten sogovornik. Pri pouku smo si ogledali prašičjo ledvico. Na otip je bila kot puding. Ledvice smo spoznavali tudi ob računalniških animacijah.

Novinarski krožek

(Skupno 121 obiskov, današnjih obiskov 1)