20. april, dan Zemlje, je vsako leto posvečen skrbi za lepše in boljše okolje. Letos smo na naši šoli poleg dejavnosti, ki so zelo ekološko naravnane (seznanjanje s procesiranjem odpadkov in čiščenjem odpadnih voda), dodali še izboljšanje in posodobitev šolskega prostora. Naša šola bo v letu 2019 dopolnila častitljivih 90 let, zato menimo, da si zasluži nekaj mladostne vzpodbude – kot na primer prijetno urejeni notranji dvorišči.

Učenci od 1. do 5. razreda so dali prosto pot svoji domišljiji in ustvarjalnosti ter v skupinah in skupinicah iskali rešitve za oba atrija. Drugošolci so ustvarjali z odpadnim materialom, ki so ga prinesli od doma (kartonske škatle, kosi lesa, stiropora …).  Svoje ideje so radi predstavljali. Znali so razložiti vsako podrobnost v škatlah, ki so predstavljale šolski atrij.

Učenci 3. a razreda so si našli ustvarjalni prostor na hodniku pred učilnico. V skupinah so nastajale makete dirkališča, košarkarskega igrišča, vrtička, ribnika, restavracije z zdravo hitro hrano in narave z drevesi, vrtom z rožami in klopmi za sprostitev. Petošolci so se v svoji učilnici razporedili v šest skupin. Najprej so morali izmed vseh idej, ki so jih pripravili izbrati eno, se uskladiti in organizirati ter načrtovati potek dela. Iz lego kock so gradili prostor za sprostitev, kino dvorano, predavalnico in kavarno/prodajalno za tiste, ki v šoli nimajo kosila, nastajala je soba za sprostitev za tiste, ki jih nemir učilnic in hodnikov moti, iz lesa pa so naredili adrenalinsko igralnico in »sprostilnico«. Ga. Šetina je povedala, da so vse zamisli delo učencev in nihče ni pozabil prinesti materiala za izpeljavo le-teh.

Učilnica 3. c je bila prazna, saj je postala model atrija, da bi si ga učenci bolje predstavljali. Vanj so namestili botanični vrt, letni kino, živalski hotel, igralni poligon, igro svetlobe  … Vse, kar naj bi naredilo pozabljeno dvorišče privlačno, so ponazorili z materialom, ki bo šel v reciklažo ali pa je del opreme učilnice – poki časopisnega papirja so postali stopnice, likovni izdelki učencev pa botanični vrt. V sosednji učilnici so dodali še plezalno steno, trampolin, bazen z žogicami, »zip line« in namizni nogomet.

Nove ideje smo zasledili pri četrtem razredu, ki bi v atrij umestil fitnes klub, povezan s prostorom za druženje, ki bi ga obogatili še z muzejem šolske zgodovine. Naredili so tridimenzionalne modele – tak način predstavitve si je izbrala tudi večina petošolcev, ki so si zaželeli kar mini živalski vrt. V 5. c pa je vsak učenec svoje ideje predstavil na tlorisu. Najbolj zanimiva se nam je zdela lončarska delavnica.

Najmlajše smo sredi dopoldneva našli na šolskem igrišču, kjer so v mivki nastajale take čudovite zgradbe, kot je grad na hribu ali pa nov gasilski dom, zraven pa še nogometno igrišče in bazen za vaterpolo, v katerega bi zdrsnili pa največjem toboganu na svetu. Pred tem so nekaj malce bolj skromnih variant zgradili z LEGO kockami v učilnicah.

Osmošolci so spoznavali in izdelovali različna geometrijska telesa iz odpadnega papirja. Najprej so jih sestavili  iz palčk, nato narisali na papir mrežo, jo izrezali in zlepili iz papirja starih koledarjev. Natančno delo je zahtevalo popolno koncentracijo. Po ogledu prireditve na Novem trgu pa so iskali geometrijska telesa v mestu in naravi.

Učenci 9. razreda so imeli nalogo urediti šolsko igrišče, zato so se že zjutraj lotili te naloge. Igrišče so očistili smeti in ga temeljiti pometli ter prelopatili mivko. Njihov cilj je bil tudi pospraviti atrija. Odpadki (gume, žična ograja, veliki kosi lesa), ki so se leta nabirali v njih, so končali v velikem zelenem kontejnerju. Očistili so tudi zidove, na katerih se je nabral mah. Kontejnerja so napolnili tudi s staro neuporabno in uničeno šolsko opremo s podstrešja.

Pred koncem dneva so bile učilnice spet polne, saj so svoje ideje zapisali in narisali še učenci 6. in 7. razreda. »Napisal sem, da bi bilo dobro imeti kiosk, pa so se mi vsi smejali,« je svojim sošolcem vneto razlagal učenec sedmega razreda. »Ali so masažni stoli kaj bolj realnega?« Morda pa je boljša tista ideja o pasji uti za šolskega psa, ki bi pomagal učencem pri bralnih težavah …

Na lističih in izdelkih, ki so na razstavi na šolskem hodniku, je veliko idej. Nekatere bi se gotovo dale spraviti v realnost – če ne takoj sedaj, pa čez kakšno leto …

Borut Hočevar, 9. a, Nace Zajc in Tilen Gregor Zupančič, 9. b

Foto: Črt Kirn, 8. a, Miha Jenšterle, 9. b

Foto album

 

 

(Skupno 197 obiskov, današnjih obiskov 1)